Ansaitse rahaa virtuaali assistenttina

By 5. November 2015Ansaita rahaa

Ansaitse rahaa virtuaali assistenttina

Vaikeus:

Vaikeus

Aika velvoite:

Aika velvoite

Tienauspotentiaali:

Tienauspotentiaali

Potentiaalinen tuntitaksa

0
EUR.

Tulos:

 Vakaa tapa tienata rahaa sivustolla Mistarahaanopeasti.fi.

Virtuaaliassistentti auttaa pienyrityksiä, joilla ei ole varaa palkata kokoaikaista sihteeriä tai joiden tarvitsee vain delegoida joitain hallinnollisia tehtäviä. Virtuaaliassistenttina sinulla on joutavat työajat, ei työmatkoja ja voit tienata jopa 275€ päivässä. Kuulostaako se sinusta hyvältä? Siinä tapauksessa, jatka lukemista.

Jos sinulla on vähän kokemusta hallinnollisesta työstä, tämä saattaa olla sinulle paras tapa tulla yrittäjäksi.

Yksi asia, jota sinun pitää varoa, ovat järjestöt, jotka haluavat sinun maksavan palkkion siitä, että pääset heidän listoilleen. Järjestöt, jotka pyytävät maksua, ovat usein vain kieroja, jotka eivät anna sinulle tilaisuutta tienata rahaa. Jos järjestö todella haluaa auttaa sinua, se ei pyydä maksua.

Mistä työssä on kyse?

Virtuaaliassistentti on joku, joka työskentelee sihteerinä kotoa käsin oman tietokoneensa kautta. Kaikki eivät kykene hoitamaan tätä työtä – Sinulla täytyy olla jotakin kokemusta alalta, ennen kuin ryntäät hommiin virtuaaliassistenttina.

Työ voi sisältää laajan valikoiman erilaisia työtehtäviä, yksinkertaisesta puheluiden vastaanottamisesta sähköpostien lähettämiseen, kokousten suunniteluun jne. Mitä enemmän sinulla on erikoisosaamista, sitä enemmän voit veloittaa palveluistasi. Jos esimerkiksi, sinulla on viisi vuotta kokemusta markkinoinnista ja laajamittaiset tiedot Microsoft Publisher:a, voit myydä itseäsi tämän aihealueen eksperttinä.

Ansaitse rahaa virtuaali assistenttinaYritykset palkkaavat virtuaaliassistentteja, jos he eivät tarvitse kokoaikaista työntekijää. Tällä tavalla he säästävät rahaa sekä tilaa toimistossa. Virtuaaliassistentti ei ole osa-aikainen työntekijä, vaan paremminkin ammattimainen yrittäjä, joka hoitaa itse veronsa, kulunsa sekä tarvikkeensa. Virtuaaliassistenttina olet itse vastuussa asiakkaiden löytämisestä ja palveluittesi mainostamisesta.

Jotta sinusta voi tulla menestyksekäs virtuaaliassistentti, sinulla täytyy olla tietynlaista IT-osaamista. Vaikka osaisitkin perusasiat loistavasti, sinun pitää myös tietää kuinka toimia tilanteessa, jossa tietokoneesi kaatuu kesken työpäivän. Toisin kuin toimistossa työskennellessä, sinulla ei ole kotona IT-osastoa auttamassa sinua.

Lue lisää

Ennen kuin aloitat työnteon virtuaaliassistenttina, sinun täytyy hankkia tietty välttämättömyyksiä kotitoimistoosi. Ensimmäiseksi, sinä tarvitset luotettavan internetpalvelimen, joka ei hidastu vaikka monet ohjelmat pyörisivätkin samaan aikaan koneellasi. Seuraavaksi, sinä tarvitset työpuhelimen, jossa on kaikki tarvittavat ohjelmat sekä kuulokkeet, jotta voit helposti kommunikoida asiakkaittesi kanssa. Suurin osa näistä asioista ovat vähennyskelpoisia.

Tarve virtuaaliassistenteille on nousussa, sillä useammilla ja useammilla yrityksillä on tarvetta määräaikaisille työntekijöille. Riippuen sopimuksesta ja työmäärästä, sinä voit valita mitä veloitat päivässä tai tunnissa. Tyypillinen tuntipalkka on jotakin 18 euron ja 32 euron väliltä.

Miten tulla virtuaaliassistentiksi?

Askel 1

Ennen virtuaaliassistentin työhön hyppäämistä, sinun täytyy tehdä lista taidoistasi. Yritä tehdä lista, joka ottaa huomioon seuraavat kategoriat:

  1. Taidot ja ohjelmat, joista sinulla on kokemusta ja, joissa olet hyvä. Tähän voisi sisältyä asiat kuten Microsoft Word, Excel, kokousten suunnittelu, jne.
  2. Taidot ja ohjelmat, joista sinulla ei ole kokemusta tai, joissa et ole kovin hyvä.
  3. Taidot ja ohjelmat, joita haluaisit oppia enemmän.
  4. Taidot ja ohjelma, joita haluaisit käyttää sekä ne, joiden käyttämisestä et pidä.

Kun olet luonut listan näistä aihealueista, sinun pitäisi pystyä osoittamaan mihin haluat keskittyä.

Mitä tulet tarvitsemaan

Sinun täytyy tuntea monet tekstin editointi ohjelmat, sähköpostit ja suunnittelu- sekä yhteydenotto-ohjelmat.

Hyvän virtuaaliassistentin tuntomerkkeihin kuuluu se, että on aina saavutettavissa. Soittoihin sinun pitäisi vastata kolmen pirinän aikana, ja sähköposteihin ja kirjeisiin aina saman päivän aikana.
Ja kyllä, monet asiakkaat soittavat sinulle, vain tarkistaakseen tehokkuutesi.

Tuletko tarvitsemaan jotain spesiaalikoulutusta?

Selkeästikin, kaikkein tärkein asia virtuaaliassistentiksi tulemisessa on kokemus. Useimmat sanoisivat, että sinulla pitäisi olla vähintään viisi vuotta kokemusta, mielellään olet ollut joskus hallinnollisessa asemassa. Lisäksi, sinun täytyy hallita kaikki Microsoft:n ohjelmat ja mielellään myös Apple:n ohjelmat. Voit tietenkin mennä kursseille, jos sinusta tuntuu, että tietosi tarvitsisivat päivitystä.


Askel 2: Tutki markkinat

Niin kuin kaikissa muissakin tapauksissa, kun haluat aloittaa bisneksen, sinun täytyy tarkistaa, mitä markkinoilla jo on.

  • Onko virtuaaliassistenteille tarvetta?
  • Onko virtuaaliassistentteja jo liikaa kysyntään verrattuna?
  • Kuinka paljon toiset veloittavat palveluistaan?

Sinun täytyy todella miettiä työnteko läpi kaikilla mahdollisilla tavoilla, ja saada mahdollisimman paljon informaatiota.


Askel 3: Ota harppaus!

Löydä juuri oikea nimi ja rekisteröidy

Yrittäjänä, on erittäin tärkeää, että bisnekselläsi on juuri oikea nimi. Se on ensimmäinen asia, jonka asiakas kuulee ja sen pitäisi välittää positiivinen vaikutelma sekä olla mieleenpainuva. Totta kai, se on sinun oma päätöksesi ja voit vain käyttää omaa nimeäsi. Muista kuitenkin nimeä valitessasi tarkistaa, ettei kellään ole samaa nimeä.

Tämän jälkeen, sinun täytyy vahvistaa itsesi yrittäjäksi ja rekisteröidä bisneksesi.

Vakuutus ja verot

Sinun kotivakuutuksesi ei välttämättä kata kotona työskentelyä. Kannattaa tarkistaa tämä vakuutusyhtiöltäsi, sillä sinun pitää todennäköisesti hankkia päivitys vakuutukseesi.

Yrittäjänä, sinä olet yksin vastuussa verojesi hoitamisesta. Siksi sinun pitää varmistaa, että pysyt kärryillä vuosittaisesta veronpalautuksestasi ja tarkistaa säännöllisesti, että odotettu työmääräsi vastaa todellista työmäärää. Jos olet epävarma veroasioiden hoitamisesta, voit harkita avun pyytämistä ammattilaiselta.

Rahoitus ja aloituskulut

Ennen pää edellä loikkaamista yrittäjäelämään, sinun pitää varmistaa, että se on taloudellisesti mahdollista. Taloutesi tulee mahdollisesti olemaan huonona, kunnes olet saavuttanut vankan asiakaskunnan. Onko sinulla varaa olla rahattomana muutaman kuukauden ajan? Sinun täytyy ottaa huomioon pahimmat mahdolliset skenaariot ja se, että pystytkö kestämään sen.

Jotta pystyt aloittamaan, sinä tarvitset ylimääräisen huoneen (tai vähintään tyhjän pöydän), puhelimen, luotettavan nettiyhteyden ja tietokoneen tarvittavien ohjelmien kanssa. Yritä laskea kuinka paljon sinun pitää tienata, jotta pystyt kattamaan kaikki kulut ja saamaan pitkäaikaisia tuloja.


Askel 4: löydä töitä

Ilmoittaudu toimistolle

Ensimmäinen askeleesi asiakkaiden hankkimiseen on luotettavaan toimistoon ilmoittautuminen. Monet toimistot ovat vain rahojesi perässä, ja niiden vastineeksi saat asiakasota-meihin-yhteyttaeja. Älä kuitenkaan maksa. Mikään pätevä toimisto ei pyytäisi sinulta rahaa työpanoksesi vastineeksi. Älä myöskään kompastu selityksiin, kuten hallinolliset maksut tai monet muut provisiot, sillä heti kun olet maksanut, saatat mahdollisesti saada vastineeksi vain yhden sähköpostin.

Samoin, sinun pitää myös välttää sivustoja, jotka lupailevat nopeaa rikastumista kuten: “tienaa jopa 10,000 tanskan EURuunua päivässä” ja muita samankaltaisia lupauksia. Jos nämä tarjoukset todella toimisivat, kaikki käyttäisivät niitä. Parannat mahdollisuuksiasi, kun ilmoittaudut toimistoille, kuten VOT, joka ei pyydä sinua maksamaan mitään, vaan auttaa sinua luomaan ota-meihin-yhteyttaeja yritysten kanssa ympäri maailmaa.

Liittyminen Society of Virtual Assistants:n, voi myös olla hyödyllistä. Se on ilmainen sivusto, joka auttaa sinua kaikkien asioiden kanssa, jotka liittyvät toimeesi virtuaaliassistenttina. SVA:llä on kahdenlaisia jäseniä: standardijäseniä sekä vahvistettuja jäseniä.

  • Standardijäsenyys on niille, jotka ovat kiinnostuneita työstä virtuaaliassistenttina. Standardijäsenenä pääset monille foorumeille, joissa voit saada vastauksia kysymyksiisi ja oppia lisää työstä.
  • Jotta sinusta voi tulla vahvistettu jäsen, sinun täytyy työskennellä aktiivisesti virtuaaliassistenttina. Sinun kotisivusi ja sähköpostisi tarkastetaan SVA:n toimesta ja, jos sinut hyväksytään, voit käyttää sivuston logoa. Sinut myös lisätään sivuston työtietokantaan, mikä saattaa toivottavasti johtaa maksavaan työhön.

Voi olla turhauttavaa, ettet pääse käsiksi työtietokantaan, ennen kuin sinut hyväksytään jäseneksi. Järjestelmä on kuitenkin tehty niin, että uusia virtuaaliassistentteja rohkaistaan tekemään työnsä kunnolla, ja sitä kautta osallistumaan alan kehitykseen.

Ensimmäinen askel asiakaskunnan haalimiseen, on oman nimensä saaminen toimistoon, vaikkakaan toimistoon kuuluminen ei vielä lupaa sinulle töitä. Aina löytyy kokeneempia ja taitavampia ihmisiä kuin sinä, joten et voi olettaa, että töitä lähtee pursuamaan ovista ja ikkunoista ensimmäisenä päivänä. Aluksi sinun pitää mahdollisesti käyttää Monster.fi, ystäviä ja perhettä levittämään viestiä.

Mainosta

Viestin levittäminen on kaikkein vaikein osa aloitusta. Sanan saattaminen tarvitsemillesi yrityksille ei ole helppoa, mutta sana alkaa levitä, kunhan vain saat ensimmäisen joukon asiakkaita.

Jotta saat ensimmäiset asiakkaasi, sinun täytyy tietää, mihin yrityksiin kohdistaa palvelusi. Et voi vain kirjoittaa, että suuntaat “pieniin ja keskikokoisiin yrityksiin” – se on aivan liian epämääräistä!. Pidä mielessä, että vastausprosentti yrityksiltä on vain noin 1-2%. Luuletko, että saat vastauksen niin ympäripyöreään viestiin?

Paras tapa toimia on tehdä lista kaikista taidoistasi ja valita ne, joissa olet paras ja joista pidät. Sitten voit miettiä, mitkä yritykset tarvitsevat juuri niitä taitoja, joita sinä tarjoat ja joissa olet hyvä. Kysy itseltäsi miksi he tarvitsevat juuri sinun palveluitasi, mitä voit tehdä parantaaksesi heidän tuotteliaisuuttaan, kuinka sinun taitosi ovat eduksi yritykselle ja mikä seikka erottaa sinut muista hakijoista.

Jotta löydät juuri sinulle oikean tiedotusvälineen mainostukseen, sinun täytyy miettiä seuraavia seikkoja:

  • Mitä kirjallisuutta nämä yritykset käyttävät/lukevat?
  • Missä heidän verkostonsa ovat?
  • Missä verkostossa saisit heihin helpoimmiten ota-meihin-yhteyttain?

Muita tapoja mainostaa palveluitasi

Jos pystyt, tee kotisivut itsestäsi ja bisneksestäsi. Se ei ole niin vaikeaa, kuin miltä kuulostaa. Voit kokeilla yksinkertaisia sivustoja blogeille (kuten Blogger tai WordPress), jotka ovat erittäin käyttäjäystävällisiä.

Blogi on hieno tapa luoda virtuaalisen ansioluettelon, missä voit myydä palveluitasi ja kokemustasi. Voit myös halutessasi julkaista pari kommenttia ja kuvausta aikaisemmista töistäsi.

Jos blogi kuulostaa vähän ylivoimaiselta, voit myös miettiä profiilin luomista LinkedIn:ssä, jossa sinulla on myös vaihtoehtona kirjoitella kollegoidesi ja muiden ota-meihin-yhteyttaiesi kanssa.
Jos olet todella kunnianhimoinen, voit myös kokeilla sosiaalista mediaa, kuten Facebook:a ja Twitter:ä. Facebook on erittäin ihanteellinen paikka kerätä molempia, henkilökohtaisia sekä ammattimaisia ota-meihin-yhteyttaeja.

Tähän mennessä, suurimmalla osalla yrityksistä on Facebook– ja/tai Twitter-profiili. Tämä tekee juuri näistä sivustoista hyvän paikan ilmoittaa olemassaolostasi. Jotkut yritykset jopa mainostavat työtarjouksiaan heidän sosiaalisessa mediassaan, joita et tietenkään halua ohittaa.

Ja tietenkään emme voi unohtaa vanhaa ystäväämme, kasvotusten kommunikointia. Et ikinä tiedä kehen saatat törmätä, joten pidä huolta siitä, että sinulla on aina pari käyntikorttia valmiina jakoon tarvittaessa.

Askel 5: Kehitä järjestelmä!

Tämä ei välttämättä ole niin tarpeellista aluksi, kun sinulla on vain muutama asiakas. Mutta jos yhtäkkiä sinun tarvitseekin pitää kirjaa monista, kunnon järjestelmä tulee tarpeelliseksi.


Askel 6: laajenna pätevyyttäsi, lisää tulojasi.

On sanomattakin selvää, että mitä enemmän sinulla on tarjottavia palveluita, sitä enemmän voit veloittaa niistä. Joten, älä epäröi ottaa uusia haasteita vastaa, sillä tämä voi vain lisätä arvoasi.

Kuinka paljon voit tienata?

Tämä tietenkin riippuu täysin siitä, minkälaisia palveluja tarjoat sekä siitä, että veloitatko niistä tuntien vai päivien mukaan. Toimistot voivat veloittaa noin 200€ päivässä asiakkaalta, kun taas veloitat tyypillisesti noin 20€ per tunti.

Käytännölliset linkit:

Jos haluat tietää lisää rahan tienaamisesta virtuaaliassistenttina, voit katsastaa oppaamme freelanceriksi tulemisesta.

Kuka on tämän takana?

Minun nimeni on Aleksi, ja olen käytännössä kokeillut kaikki tavat tienata rahaa netissä

kalle-jensen

Aleksi Lenho
Sivun luoja